Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kampanjer

Otrohetsreklam blev pr-succé för RO

Publicerad: 24 Mars 2011, 05:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:16

Anmälningslavinen mot otrohetssajten Victoria Milan ger Reklamombudsmannen en välkommen skjuts framåt. ”Det bidrar till att öka kännedomen”, säger Reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig.


Ämnen i artikeln:

ReklamombudsmannenRO

Över 200 personer har hittills anmält reklamkampanjen för otrohetssajten Victoria Milan till RO, vilket är all time high med hög marginal.

Förra årets mest anmälda kampanj, Comviqs ”mobbningsfilm” anmäldes av 37 personer.

Flera tidningar har skrivit om reklamkampanjen och de upprörda känslor den väcker. Men det är inte bara Victoria Milan som får en pr-skjuts av alla skriverier om anmälningarna. Även RO hoppas på ökad kännedom om möjligheten att anmäla reklam som strider mot branschens riktlinjer.

– Det är viktigt att konsumenterna känner till att de har möjlighet att anmäla reklamen, vilket skriverierna bidrar till. Men av mängden anmälningar att döma verkar det som att kännedomen är ganska hög, säger Elisateth Trotzig.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ReklamombudsmannenRO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.