Kampanjer
Osäkert väder i Swedavias kampanj
Publicerad: 13 februari 2012, 14:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33
Flygplatsbolaget Swedavia slår ett slag för flyget i en reklamkampanj. Bakom kampanjen står Fältman & Malmén.
Ämnen i artikeln:
SwedaviaKampanjen startar i dag, måndag. Det blir print och webb, samt en film som också ska gå på nätet.
I kampanjen dramatiseras vädrets oförutsägbarhet och hur man trots detta kan känna sig trygg när man väljer flyget för sina inrikesresor. Budskapet lyder: ”Berit. Gudrun. Emil. Men flyget går som vanligt”.
– Varje vinter verkar vi svenskar bli förvånade över att det blir snöoväder, halka eller storm, och det har vi lekt med i kampanjen. Vi vill också visa på att tidsvinsten och punktlighet är de viktigaste skälen till varför man väljer flyget för resor inom Sverige, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia, i ett pressmeddelande.
Swedavias mediebyrå är Starcom.
Arbetsgrupp
Reklambyrå: Fältman & Malmén
Projektledare: Fred Raaum
Produktionsledare: Carolina Thoors
Creative Director: Magnus Fältman
Art Director: Björn Nordfors
Copywriter: Viktor Olsson
Original: Ulrika Dinnetz Trapnell
Mediebyrå: Starcom
Karin Törnkvist, medierådgivare
Hans Renholm, printrådgivare
Mårten Erlandsson, digitalrådgivare
Johan Stockmarr, sökrådgivare
Kund: Swedavia
Varumärkesansvarig: Anna-Carin Holm
Marknadskommunikatör: Anna Swahn