tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Osäkert väder i Swedavias kampanj

Publicerad: 13 februari 2012, 14:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Flygplatsbolaget Swedavia slår ett slag för flyget i en reklamkampanj. Bakom kampanjen står Fältman & Malmén.

Ämnen i artikeln:

Swedavia

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Kampanjen startar i dag, måndag. Det blir print och webb, samt en film som också ska gå på nätet.

I kampanjen dramatiseras vädrets oförutsägbarhet och hur man trots detta kan känna sig trygg när man väljer flyget för sina inrikesresor. Budskapet lyder: ”Berit. Gudrun. Emil. Men flyget går som vanligt”.

– Varje vinter verkar vi svenskar bli förvånade över att det blir snöoväder, halka eller storm, och det har vi lekt med i kampanjen. Vi vill också visa på att tidsvinsten och punktlighet är de viktigaste skälen till varför man väljer flyget för resor inom Sverige, säger Michael Persson Gripkow, marknadsdirektör på Swedavia, i ett pressmeddelande.

Swedavias mediebyrå är Starcom.

Arbetsgrupp

Reklambyrå: Fältman & Malmén

Projektledare: Fred Raaum

Produktionsledare: Carolina Thoors

Creative Director: Magnus Fältman

Art Director: Björn Nordfors

Copywriter: Viktor Olsson

Original: Ulrika Dinnetz Trapnell

Mediebyrå: Starcom

Karin Törnkvist, medierådgivare

Hans Renholm, printrådgivare

Mårten Erlandsson, digitalrådgivare

Johan Stockmarr, sökrådgivare

Kund: Swedavia

Varumärkesansvarig: Anna-Carin Holm

Marknadskommunikatör: Anna Swahn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev