Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Oriflame blir digitala

Publicerad: 10 Februari 2011, 09:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Oriflame kör för första gången en helt digital kampanj.


Idag är det världspremiär på Oriflames virala film ”The Card” och man släpper också en trailer. Bakom kampanjen står Wisely, B-Reel står för produktionen och mediebyrå är Bizkit.

Filmen riktar sin främst mot Oriflames konsulenter – de personer som säljer produkterna till vänner och bekanta.

– Vi ville utnyttja det faktum att Oriflame har fler miljoner konsulenter och bygga en intern stolthet. Samtidigt som vi visar att Oriflame ligger i framkant när det gäller digital kommunikation, vilket ligger i linje med deras interna modernisering, säger Kenneth Danielsson, vd på Wisely.

Från början skulle kampanjen enbart rulla i Ryssland, men Oriflame valde att rulla ut den globalt. Filmen är uppkopplad mot Facebook och andra sociala nätverkssajter.

– När vi presenterade aktiviteten så var det många lokala marknader som också nappade. Den ligger rätt i tiden för Oriflame.

Målet är att reaktivera gamla konsulenter och skapa nyfikenhet för att bli konsulent.

Se ”The Card” här.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.