Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Öresundståg växlar upp

Publicerad: 30 Juni 2011, 04:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:06

Tecknade figurer informerar resenärerna om att ”Det blir billigare tillsammans” när Öresundståg går ut i en sommarkampanj.


Ämnen i artikeln:

Eight

Fokus i kampanjen är biljetterbjudandet Duo/Familj, vilket gör att en resa blir 10 procent billigare.

Kampanjen pågår under hela sommaren och är framtagen av reklambyrån Eight.

Förutom Öresundstågs egna kanaler blir det även dagspress och utomhusreklam.

Förra året genomförde Öresundståg en liknande kampanj. Då ökade resandet med Duo/Familj med 25-30 procent. I år är målet att öka 10 procent ytterligare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Eight

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.