Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Orealistiska annonser i kampanj för Skåne

Publicerad: 20 Mars 2012, 08:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

”Upplev Skåne – det bästa av två världar” är budskapet i reklambyrån Eights nya kampanj för Turism i Skåne.


Ämnen i artikeln:

Eight

Kampanjen drog i gång i går, måndag, och fokus ligger på att locka Stockholmarna till Skåne. Den huvudsakliga målgruppen för kampanjen är den så kallade ”active family” – familjer med hemmaboende barn som vill aktivera sig under semestern.

– Ofta associerar man Skåne med rapsfält, golfbanor och trevliga stränder, men kampanjen ska lyfta det aktiva Skåne. På ett lite orealistiskt har vi valt att visa det bästa av två världar, säger Anna Larsen, kundansvarig på Eight.

Kampanjen består av utomhusannonser, banners, en kampanjsajt och ett event på Centralstationen i Stockholm.

Under tio dagar intar Skåne Stockholm med en 130 kvadratmeter stor monter. Dr kan besökarna testa sin golfsving, ge sig upp på en klättervägg och prata med representanter för Skåne.

Målet med kampanjen är att öka antalet återköp, bland annat med hjälp av en mängd erbjudanden.

– Man har inte satt någon exakt procent för hur mycket bokningarna ska öka, men målet är att erbjudandena ska betala tillbaka sig för alla partners. Syftet för Turism i Skåne är inte att gå med vinst, utan bolaget ska stötta alla partners.

Arbetsgrupp

Kund: Tourism in Skåne - Marknadschef Heléne Östberg

Byrå: Eight, Malmö

Arbetsgrupp: 

Björn Lindén, AD

Klas Tjebbes, Copywriter

Anna Larsen, Kundansvarig

Tinny Ohlsson, Produktionsledare

Bildbearbetning: BSmart

Teknisk produktion: Bombayworks

Mediebyrå: Carat

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Eight

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev