Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ord & Bild ska hjälpa Lindahls kränga kvarg

Publicerad: 8 April 2014, 12:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Lindahls vill bli det självklara valet bland kvarg för alla som tränar.


För drygt ett år sedan började Lindahls Mejeri sälja kvarg. Nu ska produkten lanseras bredare genom en kampanj skapad av Karlstadsbyrån Ord & Bild, som nyligen inlett samarbete med kunden.

På kampanjsajten världensstarkaste.se kan man logga in med sitt Runkeeperkonto och se hur mycket kvarg man gjort sig förtjänt av. Ju mer man tränar, desto mer gratis kvarg får man.

För att ytterligare stärka varumärket inleder Lindahls Mejeri ett sponsorsamarbete med Sara Nyberg, nybliven svensk mästarinna i armbrytning, som ska blogga om sin väg till VM i höst.

Enligt Lindahls Mejeri har företagets marknadsandel gått från 28 till 45 procent sedan de inledde samarbetet med Ord & Bild.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Ord&Bild

Projektledare: Per Andersson

CD: Niclas Fors

AD: Åsa Klarén

Copy: Rolf Harju

Digital strateg: Christian Edwertz

Webbdesign och utveckling:

Mikael Nilsson

John Svensson Söderkvist

Stefan Ledin

Fredrik Nilsson

Formgivare: Mattias Wahlberg

Produktionsledare: Malin Lundquist

 

Uppdragsgivare Lindahls

Jenny Lundell

Anders Ahlström

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.