Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Orcher lajvar för kaffe

Publicerad: 8 Maj 2012, 03:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:23

Med devisen "Orcher byter blod mot kaffe" åker Löfbergs Lila på kaffeturné bland svenska lajvare.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Enligt Löfbergs Lila kommer rekordmånga orcher i dag att samlas i företagets kaffetält i Tumba, när lajvet Utumno drar igång. Kaffetilverkaren har i flera veckor gjort reklam för lajvet och sin medverkan där i en kampanj som gått i print, utomhus och på Facebook.

Och kampanjen har fått effekt:

– Reaktionerna inom vår community har varit bortom all kontroll. Det är utan tvekan den största reklamkampanjen för ett lajv som någonsin har skådats. Och det har uppmärksammats i hela norden, men även från lajvare i USA och Ryssland, säger Jonatan Gedda, huvudarrangör för lajvet Utumno i ett pressmeddelande.

Utöver lajvet ska Löfbergs Lilas kaffeturné också besöka gårdsstädningar, korpenmatcher, garageloppisar och boulematcher. Dessutom kan man önska sig ett besök på företagets facebooksida.

- Vi bjuder på kaffe för att hylla det naturliga mötet. Och det har visat sig att kaffe berör. Intresset för att stanna bilen har varit betydligt större än vad vi vågade hoppas på. Det är fantastiskt kul, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs Lila i ett pressmeddelande. 

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev