Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Orcher lajvar för kaffe

Med devisen "Orcher byter blod mot kaffe" åker Löfbergs Lila på kaffeturné bland svenska lajvare.


Publicerad 2012-05-08 03:29
Uppdaterad 2015-12-06 14:23

Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Dela artikeln:

Enligt Löfbergs Lila kommer rekordmånga orcher i dag att samlas i företagets kaffetält i Tumba, när lajvet Utumno drar igång. Kaffetilverkaren har i flera veckor gjort reklam för lajvet och sin medverkan där i en kampanj som gått i print, utomhus och på Facebook.

Och kampanjen har fått effekt:

– Reaktionerna inom vår community har varit bortom all kontroll. Det är utan tvekan den största reklamkampanjen för ett lajv som någonsin har skådats. Och det har uppmärksammats i hela norden, men även från lajvare i USA och Ryssland, säger Jonatan Gedda, huvudarrangör för lajvet Utumno i ett pressmeddelande.

Utöver lajvet ska Löfbergs Lilas kaffeturné också besöka gårdsstädningar, korpenmatcher, garageloppisar och boulematcher. Dessutom kan man önska sig ett besök på företagets facebooksida.

- Vi bjuder på kaffe för att hylla det naturliga mötet. Och det har visat sig att kaffe berör. Intresset för att stanna bilen har varit betydligt större än vad vi vågade hoppas på. Det är fantastiskt kul, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs Lila i ett pressmeddelande. 

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.