Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

ÖoB byter reklamkoncept – satsar på komiker

Publicerad: 25 Mars 2015, 05:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

En ny komiker varje månad ska spela huvudrollen i ÖoB:s nya reklamfilmer.


ÖoB går ifrån det gamla reklamkonceptet med den ordvisande ÖoB-mannen och ska nu släppa en ny reklamfilm varje månad där en känd komiker har huvudrollen.

Först ut i serien är Jan Bylund som sparar pengar genom att använda ludd från torktumlaren.

Konceptet går under namnet "Ett enklare sätt att spara" och är framtaget av MMX Reklambyrå. Tobias Persson, som i cirka 40 filmer har spelat ÖoB-mannen, ansvarar för manus och regi.

– Jag är oerhört glad för samarbetet. Tobias har stor komisk talang och god förståelse för ÖoB:s affärsidé. Vår ambition är att producera effektiv reklam samtidigt som tittaren får lite underhållning i reklamblocket, säger Göran Strömberg, projektledare på MMX Reklambyrå, i ett pressmeddelande.

Filmerna kommer att visas i tv och på webben. Längre versioner av reklamfilmerna ska släppas på sociala medier och på bloggar.

– Genom att det kommer nya komiker varje månad blir varje film unik. Dessutom utspelar de sig i olika miljöer och inte som tidigare i ÖoB:s varuhus vilket ger oss en större frihet, säger Tobias Persson.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.