Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Onoff gör webb-tv med Gynning

Publicerad: 1 September 2010, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:39

Onoff tar till "kändistricket" - och hårdsatsar på webb-tv.


Ämnen i artikeln:

OTWOnoffCarolina Gynning

Det är OTW som producerat Onoffs nya kampanj, ett 20 minuter långt underhållningsprogram där Carolina Gynning har huvudrollen. Företaget sökte efter nya grepp inför den nya kampanjen, säger marknadsdirektören Erik Frankendal.

– Eftersom att resten av branschen bara skriker ut produkt och pris ville vi göra något annorlunda. För oss är det ett experiment att spela in ett så här långt avsnitt eftersom att vi annars är vana vid klipp på en och en halv minut, säger han till Dagensmedia.se.

I serien ska inredningsduon Simon och Thomas göra om hemma hos Carolina Gynning och dessutom byta ut gammal elektronik mot moderna Onoff-produkter.

– Efter att ha pratat med folk i tv-branschen kom vi fram till att det är viktigt att ha mer personlighet i våra filmer. Det är mycket lättare att kommunicera ett budskap om tittarna har en relation till huvudrollsinnehavaren och då började vi fundera på kändistricket.

Hur mycket har kampanjen kostat?

– Jag vill inte kommentera hur mycket vi har lagt på filmen men däremot vill jag poängtera att det är en kampanj med redaktionellt innehåll. Vi har inte använt oss av någon reklambyrå inför det här.

Får vi se någon uppföljare på programmet om det blir succé?

– Absolut! Det jobbar vi redan med.

Programmet med Carolina Gynning har premiär den 6 september.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

OTWOnoffCarolina Gynning

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.