Kampanjer
Onlinepizza.se ska bli bredare med tv-reklam
Publicerad: 28 juni 2013, 08:30
Restaurangnätverket onlinepizza.se lanserar tv-reklam för att bredda sitt koncept.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouPlay är blockerad under “Visa våra partners”.
Onlinepizza.se startades av tre Linköpingsstudenter 2005 och säljer i dag hemkörd mat för 350 miljoner kronor om året.
Nu tar företaget ett nytt grepp om marknaden och lanserar tv-reklam i syfte att locka fler till tjänsten.
– Vi vill bredda vår målgrupp. Vår primära målgrupp är fortfarande studenter, men även familjer har stor nytta av vår tjänst, säger Eric Thunfors, marknadschef på onlinepizza.se till Dagens Media.
I filmerna som tagits fram i samarbete med produktionsbolaget Bond Street Film har man gått ut till några av de restauranger man samarbetar med för att låta dem beskriva tjänsten.
– Det är viktigt att mänskliggöra människorna som jobbar på restaurangerna. Samtidigt är det ett sätt för oss att plantera fördelarna med tjänsten samtidigt som man får med humor och liv, säger Eric Thunfors.
I våras såldes onlinepizza.se för 250 miljoner kronor till tyska kedjan Delivery Hero.
– De är aggressiva på den internationella marknaden men det är våra egna pengar vi spenderar. De har sagt okej till att vi går ut hårt på den svenska marknaden, säger Eric Thunfors.
Filmerna kommer att gå nationellt i MTG:s alla kanaler, men även synas tungt i webb-TV samt sociala medier.
Arbetsgrupp:
Onlinepizza: Eric Thunfors, Marknadschef
Bond Street Film: Jimmy Widén, Account Director, Daniel Hargot, Regissör, Kaveh Pourshahidi
Exb Mash: Fredrik Talén, Toffe Nathhorst