Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Onlinepizza.se ska bli bredare med tv-reklam

Restaurangnätverket onlinepizza.se lanserar tv-reklam för att bredda sitt koncept.

Helen Preutz


Publicerad: 28 Juni 2013, 08:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:41

Ämnen i artikeln:

Bond Street Film

Onlinepizza.se startades av tre Linköpingsstudenter 2005 och säljer i dag hemkörd mat för 350 miljoner kronor om året.

Nu tar företaget ett nytt grepp om marknaden och lanserar tv-reklam i syfte att locka fler till tjänsten.

– Vi vill bredda vår målgrupp. Vår primära målgrupp är fortfarande studenter, men även familjer har stor nytta av vår tjänst, säger Eric Thunfors, marknadschef på onlinepizza.se till Dagens Media.

I filmerna som tagits fram i samarbete med produktionsbolaget Bond Street Film har man gått ut till några av de restauranger man samarbetar med för att låta dem beskriva tjänsten.

– Det är viktigt att mänskliggöra människorna som jobbar på restaurangerna. Samtidigt är det ett sätt för oss att plantera fördelarna med tjänsten samtidigt som man får med humor och liv, säger Eric Thunfors.

I våras såldes onlinepizza.se för 250 miljoner kronor till tyska kedjan Delivery Hero.

– De är aggressiva på den internationella marknaden men det är våra egna pengar vi spenderar. De har sagt okej till att vi går ut hårt på den svenska marknaden, säger Eric Thunfors.

Filmerna kommer att gå nationellt i MTG:s alla kanaler, men även synas tungt i webb-TV samt sociala medier.

Arbetsgrupp:

Onlinepizza: Eric Thunfors, Marknadschef

Bond Street Film: Jimmy Widén, Account Director, Daniel Hargot, Regissör, Kaveh Pourshahidi

Exb Mash: Fredrik Talén, Toffe Nathhorst

Ämnen i artikeln:

Bond Street Film

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.