Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Onico utser Sveriges bästa lirare

Publicerad: 3 Mars 2011, 06:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Swedish Match nikotinfria snus Onico samarbetar med Elitserien för att kora Sveriges bästa hockeylirare.


Kampanjen bygger vidare på konceptet "Visa din kärlek" från i höstas, med den nya konsumenttävlingen Sveriges bästa Lirare.

I likhet med förra höstens kampanj "Sveriges bästa kompis" kan hockeyintresserade gå in på kampanjsajten Visadinkarlek.se och rösta på den hockeyspelare man tycker är bäst i elitserien.

Alla som röstar får utöver en snusdosa även chansen att vinna två Vip-biljetter till Hockey-VM i Slovakien. Den ishockeyspelare som blir utsedd Sveriges bästa lirare samt vinnaren av resan till Hockey-VM presenteras i Mix Megapol under vecka 13.

Kampanjen är framtagen i samarbete med byrån Minnesota och går i radio, POS-material och arena- och butiksevents fram till den tredje april. Onico har till kampanjen även ett redaktionellt samarbete med radiokanalen Mix Megapol.

Onico är sedan ishockeysäsongen 2008-2009 sponsor för elitserien.

Dagensmedia.se har talat med ansvariga på Swedish Match, som dock inte vill kommentera kampanjen utan hänvisar till en intern policy kring kommunikation.

Arbetsgrupp

Christoffer Ramfors, projektledare, Minnesota

Emelie Rosén, produktionsledare, Minnesota

Tomas Falk, copywriter, Minnesota

Christian Sundén, art director, Minnesota

Thomas Weibenfalk, digital creative producer, Minnesota

Emil Didrikson, planner, Tango Sponsring

Johan Svensson, digital art director, Elwood Design

Gabriel Mannheimer, webbproduktion, BombayWorks

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.