Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

OLW sjösätter kampanj på tv.nu

Publicerad: 10 november 2011, 13:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

OLW samarbetar med tv.nu i sin kampanj för majschipset Crunchos. Kampanjen ska gå parallellt i företagets app och på sajten.


För att uppmärksamma OLW:s nya snacks Crunchos går företaget ut i en kampanj på tv.nu.

Kampanjen bygger på reklamfilmer, framtagna tillsammans med Åketam Holst, som startar först när användaren för muspekaren över annonsen. Filmerna ska gå på Schibsted-ägda sajten tv.nu och dess mobilapp under primetime för att nå ut till dem som inte tittar på reklamfilmerna på tv.

– Det var viktigt för oss att hitta en kund där vi kunde uttrycka en synergi mellan medier. Syftet för oss var att nå alla de som gör något annat än ser på tv i reklampausen. Vår tjänst peakar ju dessutom under reklampauserna, säger Jacob Lovén, försäljningschef på tv.nu till dagensmedia.se.

Bakom kampanjens digitala produktion och planering står mediebyrån OMD. Kampanjen kommer att gå torsdagar till lördagar under två veckor med början i dag.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.