Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

OLW:s nya kampanj: "Alla har rätt till fredagsmys"

Publicerad: 24 Juli 2015, 10:32
Uppdaterad: 31 Augusti 2016, 07:15

OLW lånar ut sina chipspåsar till barnrättsorganisationen Maskrosbarn.


Ämnen i artikeln:

OLW

Sedan 2014 har OLW ett samarbete med barnrättsorganisationen Maskrosbarn som stödjer barn till föräldrar som mår psykiskt dåligt eller har ett missbruk. Samarbetet innebär bland annat att OLW finansierar "Fredagsmys med OLW" på alla läger som organisationen har.

Nu tar OLW samarbetet vidare genom att under åtta veckor låna ut sina chipspåsar till organisationen. Tre nya smaker med budskap som "Alla har rätt till fredagsmys" och "Alla har rätt till trygghet" kommer att finnas i butik från vecka 32.

– Fredagsmys associeras till familjen och till helgen och i vanliga fall är det något positivt, men för maskrosbarn är det inte lika positivt. Påsarna är vår bästa sida utåt, därför kändes det rätt att låta dem sprida sitt budskap genom oss. Vi vill att alla ska ha rätt till att vara trygga hemma, säger Stina Petrini, kommunikationschef på Orkla konfektion och snacks, till Dagens Media.

Redan innan samarbetet med OLW startade hade Maskrosbarn "fredagsmys" som en aktivitet på sina läger där de bland annat tar upp olika högtider som kan vara jobbiga för barn och unga.

– Därav kopplingen. Fredagsmys är något som förknippas med OLW, men det är mer än att bara äta chips. Det handlar om det kravlösa, avslappnade. Om man blir bortbjuden till vänner och bekanta är det helt okej att äta tacos medan om man blir hembjuden på en lördag väntar man sig nästan en trerätter middag.

Över 600 000 påsar har tagits fram i smakerna Capricciosa, Grillad paprika och Chipotle-cheese. Kolektionen kommer att marknadsföras i butik där det också kommer att finnas broschyrer med information om Maskrosbarns arbete.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

OLW

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.