Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

OLW kampanjar för chipsrör

Publicerad: 30 Maj 2012, 04:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:20

För att uppmärksamma att OLW sjösätter chipsröret Solo's går bolaget ut i en radiokampanj signerad Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstOLW

I radioreklamen försöker en man fria till en kvinna, men kvinnan fortsätter bara att äta av chipsen.

– Vi försöker göra detta charmigt och med glimten i ögat. Vi leker med att chipsen är oemotståndligt goda och vi vill nå en yngre målgrupp än den traditionella snackskonsumenten, säger OLW:s marknadsdirektör Marcus Thollin till dagensmedia.se.

Reklamen är en del i snacksföretagets fredagsmys-kampanj.

– Det är reklam för en ny produkt, men i fredagsmysinramning, som ramas in med den välkända låten och en voiceover, säger Marcus Thollin.

Radiospoten går i SBS nätverk, främst Mix Megapol och Rockklassiker, fram till vecka 23.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstOLW

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.