Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

OLW kampanjar för chipsrör

För att uppmärksamma att OLW sjösätter chipsröret Solo's går bolaget ut i en radiokampanj signerad Åkestam Holst.


Publicerad 2012-05-30 04:18
Uppdaterad 2015-12-06 14:20

Ämnen i artikeln:

Åkestam Holst

Dela artikeln:

I radioreklamen försöker en man fria till en kvinna, men kvinnan fortsätter bara att äta av chipsen.

– Vi försöker göra detta charmigt och med glimten i ögat. Vi leker med att chipsen är oemotståndligt goda och vi vill nå en yngre målgrupp än den traditionella snackskonsumenten, säger OLW:s marknadsdirektör Marcus Thollin till dagensmedia.se.

Reklamen är en del i snacksföretagets fredagsmys-kampanj.

– Det är reklam för en ny produkt, men i fredagsmysinramning, som ramas in med den välkända låten och en voiceover, säger Marcus Thollin.

Radiospoten går i SBS nätverk, främst Mix Megapol och Rockklassiker, fram till vecka 23.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.