Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Ola Salo efterfestar i Viasats nya kampanj

Publicerad: 13 april 2015, 12:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:06

För att bättre marknadsföra tjänsten Viasat TV To Go startar Viasat i dag en ny reklamkampanj som frontas av Ola Salo.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I kampanjens första film får tittarna följa med Ola Salo på en efterfest där en tv på klassiskt rockstjärnevis ska kastas ut genom fönstret.

– Det var en väldigt rolig inspelning. Helt klart en bra dag på jobbet, vi hade efterfest helt enkelt. En situation jag har en del erfarenhet av så det var en lagom står skådespelarutmaning för mig, säger Ola Salo i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen är framtagen tillsammans med Lowe Brindfors och produktionsbolaget Social Club. Musiken i filmen är Ola Salos egna låt "Be the first to like me" från hans egna album som släpps i maj.

Tv-reklamen kommer att visas under april och maj samt kompletteras med bland annat radio och banners.

Sandra Miller Kinge är marknadschef på Viasat.

– Det blir ju helt klart mer komplicerat att vara rockstjärna nu när tv:n även finns i surfplattan. Ola har varit väldigt engagerad i framtagandet av kampanjen och nu har han ju dessutom möjlighet att ta med sig sin tv-upplevelse på turné i sommar, säger hon i ett pressmeddelande.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev