OKQ8 låter personalen stå i rampljuset

2017-12-04 09:32  

Lyfter i ett nytt reklamkoncept fram sina egna anställda som ansiktet utåt. Se filmen här.

Konceptet "Välkommen vidare" är en OKQ8:s hittills största kampanjsatsningar. När nu drivemedelsföretaget satsar på att lyfta fram sin egen personalen i reklamfilms-rampljuset.

– I vart och varenda av alla de miljontals kundmöten de ställs inför varje år går de in med hjärta och själ för att göra mötet till en positiv upplevelse. Idén till kampanjen ”Välkommen vidare” föddes helt enkelt ur viljan att visa upp deras vardag ute på stationerna – helt oregisserat, säger Peter Tiberg, marknadschef på OKQ8 Scandinavia, i ett pressmeddelande.

Reklamkonceptet rullas ut i hela Sverige, med start förra veckan, i form av en serie reklamfilmer på både tv, digitala medier och biografer.

I del nummer ett av företagets nya reklamfilmer, som är gjorda tillsammans med Mec, möter vi Magnus Ambjörnsson som arbetar på stationerna i Skoghall och Kil, och som utöver det även brinner för kunskapen om kaffe.

– Smaken och doften av kaffe på morgonen är det bästa som finns. Det blir nog uppemot 10-13 koppar av vårt kaffe om dagen för mig, säger Magnus Ambjörnsson, säljare på OKQ8 Skoghall och Kil, ett pressmeddelande.

Se en av filmerna med honom nedan.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt