OKQ8 firar korvens dag i ny kampanj

Två vinnare kommer bjudas på korv av OKQ8. Foto: Pressbild.

"1000 mil av kärlek" heter OKQ8:s nya kampanj som startar 12 mars. "Vi vill möjliggöra möten mellan folk som har långt mellan varandra", säger Alexandra William Olsson.

Kampanjen är ett skandinaviskt initiativ som omfattar Sverige och Danmark. I samband med korvens dag som infaller den 12 mars lanseras tävlingen "1000 mil av kärlek" där konsumenter får tävla om att få resa och mat betald av OKQ8.

Kärleken behöver inte innebära att man är ett par, utan alla som har en kärleksfull relation får söka. Vilket innebär vänner, familj och par.

– Vi vill möjliggöra möten mellan folk som har långt mellan varandra. Vi hoppas att vi få se alla möjliga möten. Varför inte mellan Sverige och Danmark. Det vore roligt, säger Alexandra William-Olsson, kommunikationschef på OKQ8.

Genom en ansökan väljs ett antal vinnare ut som sedan möts på den OKQ8-station som ligger mitt emellan dem. Både resan dit och hem blir betald och vinnarna bjuds på korv. Totalt är det fem möten i Sverige och tre i Danmark.

Pr-byråerna bakom kampanjen är Rippler från Sverige och Lead i Danmark. Kampanjen är resultatet av ett samarbete byråerna mellan.

– De har jobbat tillsammans med våra team i Sverige och Danmark. Det är viktigt att varumärket hålls ihop och inte spretar på de olika marknaderna. Vi kommer få se fler samarbeten mellan byråerna i framtiden, säger Alexandra William-Olsson.

Publicerad 2016-03-10 09.52Uppdaterad 2016-03-10 09.58

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: