Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ökad vinst för Hero Kommunikation

Publicerad: 16 April 2015, 12:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

Hero Kommunikation uppvisar en ökad byråintäkt med 22 procent och en vinst på 2,8 miljoner.


I bokslutet för räkenskapsåret 2014 uppvisar kommunikationsbyrån Hero Kommunikation en nettoomsättning på cirka 20,5 miljoner kronor. Detta kan jämföras med nettoomsättningen år 2013 som landade på drygt 17 miljoner kronor.

Enligt ett pressmeddelande visade byrån också upp en byråintäkt med 16,1 miljoner kronor jämfört med 13,1 miljoner från föregående år. Det är en ökning på drygt 22 procent.

Hero Kommunikations resultat efter finansiella poster uppgår till cirka 2,8 miljoner vilket kan jämföras med 2013 så resultatet var cirka 1,8 miljoner kronor.

Herro Kommunikation arbetar med bland annat opinionsbildning och marknads-pr. En av byråns största kunder är Vårdföretagarna, där Hero Kommunikation har arbetat med att ge människor en annan bild av privat vård.

Andra av Hero Kommunikations kunder är bland annat Sony Playstation, Svensk Fågel samt Stockholm Business Region.

– Viktigast som alltid är att vi har nöjda kunder. Vår förmåga att se till helheten och förståelse för kundernas affär är en av anledningarna till att vi får så stora förtroenden, säger Carolina Anestam, vd på Hero Kommunikation, i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ:

 

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.