Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ögonlaser premiärkampanjar i tv

Publicerad: 7 Maj 2010, 15:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Svenskarna gör få ögonlaseroperationer med internationella mått. Det vill företaget Memira ändra på.


I dag, måndag, rullar man därför för första gången ut en reklamkampanj i tv.

Syftet är att öka kännedomen om det egna varumärket, men även om ögonlaser i stort.

Genom reklam i TV4 resten av året ska företaget hamra in payoffen”Tänk dig ditt liv utan synfel” i konsumenternas medvetanden.

Man vill lyfta fram både det praktiska och känslomässiga förändringarna som en laseroperation ger, enligt Memiras koncernmarknadschef Minette Hjorth.

– Memira har under de senaste åren skapat en helt ny plattform för varumärket i form av nya trycksaker, ny hemsida, nya annonser, nyckeltal. Detta är nu på plats och vi är redo för nästa steg, säger hon.

Sunday har producerat filmerna.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.