Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Offerta flirtar med dejtingreklam

Publicerad: 13 Maj 2015, 04:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Offerta byter reklamkoncept och tar inspiration från dejtingsajternas värld


Ämnen i artikeln:

Gullers Grupp

Tjänsteförmedlaren Offerta.se byter helt reklam-manér och satsar på att med glimten i ögat beskriva sina arbetsuppgifter.

– Vi har vuxit mycket under de senaste åren och byggt upp ett varumärke som är igenkänt. Nu vill vi öka folks förståelse för vad som händer på Offerta och det har varit en utmaning, säger Per Klaar, marknadschef på Offerta.se, till Dagens Media.

Det nya manéret anspelar på dejting och att hitta den rätta. Något som, enligt Per Klaar, har många likheter med de tjänster som Offerta.se erbjuder.

– Kommer man till oss vill man också bli ihopmatchad med någon och nu kan vi få människor att relatera till ett område som alla vet vad det är. Börjar man försöka förklara exakt vad vi gör så blir det lätt nischat, men nu slipper vi berätta en lång historia om vad vi gör, säger han och fortsätter:

– Vår första förhoppning är att folk ska få en bättre föreståelse för vad vi gör. Den andra är att det ska finnas en värme i det budskap som vi kommer med. Många tycker att det är lite otäckt att upphandla tjänster, därför är det viktigt att kommunicera med mycket värme.

Kampanjens första fas kommer att presenteras under veckan och ska gå i radio, print och på banners. Det kommer även att släppas webbfilmer på samma tema.

Bakom kampanjen står Gullers Grupp. Red Pipe står för ljudet.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Gullers Grupp

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.