Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Oddset kampanjar med ditt ansikte

Svenska spel lanserar en kampanj under vinjetten "Vad tror dom" för varumärket Oddset. Kampanjen låter spelarna uttrycka sina åsikter via 3D-animationer och tal.


Publicerad 2011-05-11 09:15
Uppdaterad 2015-12-06 15:11

Ämnen i artikeln:

Oddset

Dela artikeln:

– Tanken är att vi låter våra spelare uttrycka sina åsikter om sport, det är lite det som är Oddsets kärnbudskap. Det handlar om varumärkesbyggande, säger Ulf Olofsson, varumärkeschef på Oddset.

Kampanjen bygger på en applikation på kampanjsajten där vanliga foton manipuleras till att bli 3D-animationer, som sedan kan uttala sig om – nästan – vad som helst genom teknik som omvandlar text till tal.

– Ja, det finns en viss censur. Vi granskar alla inlägg för att det är väldigt viktigt för oss att det inte kommer ut något som vi inte kan stå bakom, säger Ulf Olofsson och fortsätter:

– Vi hoppas på att det ska bli en snackis, det är därför vi sprider den i sociala medier för att få en viral effekt.

Han berättar att applikationen på kampanjsajten kan komma att släppas som applikation till Iphone.

– Vi testar den på webben, sen får vi se på utfallet. Det är inget som är aktuellt nu men till hösten får vi kolla på om det är något vi vill gå vidare med, säger han.

Kampanjen, som är framtagen i samarbete med reklambyrån TBWA och produktionsbolaget Stopp, kommer att pågå under hela maj.

Oddset har till kampanjen även inlett ett samarbete med supportersajten svenskafans.com.

Arbetsgrupp TBWA:

Projektledare: Jonas Andersson

Produktionsledare: Annika Molnár

AD: Carl Dalin

Copy: Kalle Widgren

Formgivare: Stefan Gallon

Produktionsbolag: Stopp

Stephan Drenzel

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.