Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Oddset kampanjar med ditt ansikte

Publicerad: 11 Maj 2011, 09:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Svenska spel lanserar en kampanj under vinjetten "Vad tror dom" för varumärket Oddset. Kampanjen låter spelarna uttrycka sina åsikter via 3D-animationer och tal.


Ämnen i artikeln:

OddsetTBWASvenska Spel

– Tanken är att vi låter våra spelare uttrycka sina åsikter om sport, det är lite det som är Oddsets kärnbudskap. Det handlar om varumärkesbyggande, säger Ulf Olofsson, varumärkeschef på Oddset.

Kampanjen bygger på en applikation på kampanjsajten där vanliga foton manipuleras till att bli 3D-animationer, som sedan kan uttala sig om – nästan – vad som helst genom teknik som omvandlar text till tal.

– Ja, det finns en viss censur. Vi granskar alla inlägg för att det är väldigt viktigt för oss att det inte kommer ut något som vi inte kan stå bakom, säger Ulf Olofsson och fortsätter:

– Vi hoppas på att det ska bli en snackis, det är därför vi sprider den i sociala medier för att få en viral effekt.

Han berättar att applikationen på kampanjsajten kan komma att släppas som applikation till Iphone.

– Vi testar den på webben, sen får vi se på utfallet. Det är inget som är aktuellt nu men till hösten får vi kolla på om det är något vi vill gå vidare med, säger han.

Kampanjen, som är framtagen i samarbete med reklambyrån TBWA och produktionsbolaget Stopp, kommer att pågå under hela maj.

Oddset har till kampanjen även inlett ett samarbete med supportersajten svenskafans.com.

Arbetsgrupp TBWA:

Projektledare: Jonas Andersson

Produktionsledare: Annika Molnár

AD: Carl Dalin

Copy: Kalle Widgren

Formgivare: Stefan Gallon

Produktionsbolag: Stopp

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

OddsetTBWASvenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev