Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Oboy lanserar nytt koncept

Publicerad: 23 Mars 2015, 09:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:08

Träning, läxläsning lek. Nu ska svenskarna uppmanas att dricka Oboy inför "vardagens alla mästerskap".


Ämnen i artikeln:

Mondelez International

Oboy går ifrån sitt tidigare koncept "Let´s play" och lanserar en ny kampanj under namnet "mer ork inför vardagens alla mästerskap". Nytt med kampanjen är att den riktar sig mot målgruppen föräldrar.

– Oboy har redan en given roll i de svenska hemmen vad gäller utflykter och mellanmål. Nu vill vi ta steget till att visa på ytterligare fördelar med vår produkt, säger Kajsa Larsson, nordisk senior brand manager för chokladryck på Mondelez, i ett pressmeddelande.

I den nya kampanjen ska svenska folket uppmuntras att dricka mer Oboy i vardagen, till exempel vid lek, skolarbete eller träning.

– Varje dag, på skolgårdar, i trädgårdar och inom hemmets fyra väggar pågår lek, matcher, spel och turneringar – ett vardagens mästerskap. Den företeelsen, och kärnan i det, vill vi lyfta och hylla, säger Kajsa Larsson.

En annan ny sak med kampanjen är att kommunikationen ska anpassas till lokala språk. Enligt pressmeddelandet har Oboy i flera år kommunicerat på engelska.

Kampanjen är framtagen av Isobar, som blev huvudbyrå för Oboy 2014.

– Nu har vi fått förtroendet att ta fram ett nytt kommunikationskoncept och förhoppingsvis fortsätter vi arbeta med deras kampanjer även i framtiden, sa Charlotte Ekman, kundansvarig för Oboy på Isobar, till Dagens Media då.

Kampanjen gick live den 11 mars och kommer gå ut i print, storbild, digitalt, pr och sociala medier.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mondelez International

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.