Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

OBH Nordica digitaliserar surdegen

Publicerad: 21 Mars 2012, 06:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

OBH Nordica lanserar sajten surdegsbrevet.se – där användare kan dela digitala surdegar med sina Facebook-vänner.


Först ut att dela sina surdegar är bageriet Urban Deli och bloggaren Jennie ”Kalasgott” Benjaminsson. Syftet med kampanjen är enligt ett pressmeddelande att skapa obrutna kedjor av digitala degar som kan spridas över hela världen. Men samtidigt lanserar man en ny köksmaskin kallad Hercules.

– Snart är Levain-brödet lika populärt som Skogaholmslimpan och vi vill ge detta enorma engagemang ytterligare kraft via Facebook. Vår ambition är att skapa och levandehålla surdegskedjor som går över geografiska gränser. Vi hoppas också se på spännande nya släktskap, säger Sarah Frelin Ekvall, kommunikationsansvarig på OBH Nordica, i pressmeddelandet. 

Bakom kampanjen står Isobar Sverige.     

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.