Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Obama-kampanjen nominerad i Titanium

Publicerad: 26 juni 2009, 06:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

De svenska byråerna har inte chans att vinna något pris i Titan-kategorin, den finaste utmärkelsen i Cannes Lions.


Nomineringslistan, bestående av 23 bidrag, domineras av amerikanska byråer och bland annonsörerna återfinns bland andra Unilever, Burger King, Adidas och Heineken.

Även kampanjen för demokraternas presidentkandidater Obama och Biden är nominerad.

Inga byråer från Sverige är nominerade. Sverige finns dock med på ett hörn i nomineringslistan. Warner Brothers Oasis-kampanj ”Oasis dig out your soul” är framtagen av BBH New York och bröderna Calle och Pelle Sjönell.

Se hela nomineringslistan här till höger.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.