Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Oatlys annonskänga till Svensk Mjölk – tackar för året som gått

Publicerad: 8 december 2014, 07:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19

I en helsidesannons i DN, Sydsvenskan och GP riktar Oatly återigen en känga mot branschorganisationen Svensk Mjölk.


Dagens Media har i flera artiklar berättat om mjökbråket mellan Oatly och Svensk Mjölk som rasat under hösten.

När året går mot sitt slut, och efter en intensiv reklamhöst, passar nu Oatly på att ge en sista känga till Svensk Mjölk.

I en helsidesannons som publicerats i landets stora tidningar i dag skriver Oatly bland annat:

" Till sist vill vi tacka alla för året som gått (inte minst Svensk Mjölk) och önska er en riktigt god jul.

– Det här är sista rycket innan jul, vi vill synas en gång till innan årsskiftet, säger Oatlys pr-chef Carina Tollmar till Dagens Media.

Varför tackar ni Svensk Mjölk i annonsen?

– Det blev en väldigt speciell situation under hösten och den vill vi gärna uppmärksamma igen.

Hur värt har mjölkbråket varit för er ur pr-synpunkt?

– Det har hjälpt till att göra fler människor medvetna om vad Oatley och havredryck är, det är den viktigaste effekten för oss. Sedan har processen även skapat en intressant diskussion om mjölk.

– Vår försäljning hade en positiv trend redan innan och vi har investerat en del i media så det är svårt att säga i vilken utsträckning Svensk Mjölk har hjälpt till där.

Kommer mjölkbråket fortsätta även nästa år?

– Vi vet ärligt talat inte. Vi har inte startat det här men vi måste se till att få berätta om vår sida av saken.

LÄS ÄVEN:

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev