Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Oatly är Årets annonsör

Publicerad: 17 november 2021, 07:12

Oatly utses till Årets annonsör 2021 i Stockholm Media Award.


Ämnen i artikeln:

OatlyStockholm Media AwardStockholm Media Week

Stockholm Media Award delas ut under Stockholm Media Week 16–17 november. 

Åtta annonsörer var nominerade i kategorin Årets annonsör, och nu står det alltså klart att Oatly utses till segrare.

LÄS ÄVEN: Oatly: ”Kommer trampa på ömma tår”

Motiveringen till vinsten lyder: 

”Årets annonsör är en av de bästa på att hitta den perfekta matchen i idé och medielösning, resultatet blir självklart och innovativt. Med en genomarbetad strategi som är väl grundad i idén skapas stora och små kampanjer som sticker ut i ett allt mer fragmentiserat medielandskap. Årets annonsör kommunicerar med mod, självförtroende och hög kreativitet och får en alltid att fnissa eller tänka till. De har dessutom lyckats göra en dagligvaruprodukt till en opinionsbildare och har ändrat beteenden som varit självklart för svenskar i generationer. Du blir stark av mjölk, eller?”

LÄS ÄVEN:
Grand Prix till Burger Kings ”Moldy whopper”
Hon är Årets Branschpersonlighet 2021 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.