Nytt steg i Björn Borgs spelkampanj

Björn Borgs spelkampanj ”First Person Lover” flyttar ut på stan – med digitala resultatlistor som uppdateras live.

I slutet av förra månaden lanserade Björn Borg en kampanj där de presenterade sin nya kollektion inne i ett specialframtaget dataspel – ”First Person Lover”.

Kampanjen är utformad av reklambyrån Garbergs och spelet framtaget av River/Isbit Games. Nu har kampanjens nästa steg inletts.

Sedir Ajeenah är copywriter på Garbergs och arbetar med ”First Person Lover”.

– Vi har hela tiden hållit oss i digitala medier efter den inledande modevisningen i höstas. Men nu är det traditionella analoga bilder som visar de spelbara karaktärerna i Björn Borgs kollektion i tunnelbanan, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Men det mest spännande, som vi inte tror att någon gjort innan, är att vi visar resultatlistor som live-uppdateras med världens bästa ”First Person Lover”-spelare på digitala skärmar på Jernhusens ytor på tågstationer.

Sedir Ajeenah berättar att spelet nu spelas i över 180 länder världen över och har fått mycket uppmärksamhet, även utanför Björn Borgs marknad.

Hur har kampanjen mottagits?

– Toppenbra. Det är många fans som lägger upp videor på Youtube där de spelar spelet och samtidigt kommenterar. Bara de filmerna har sammanlagt tio miljoner startade visningar säger han och fortsätter:

– Vi har sett att det är många som hyllar spelet världen över och skriver i sociala medier att spelet borde bli ”goty” det vill säga ”Game Of The Year”.

Vad är nästa steg?

– Vi har märkt av att människor frågar om det kommer en fortsättning, men inget är klart och vi får se vad som händer.

 

LÄS ÄVEN:

 

Publicerad 2015-02-25 05.21Uppdaterad 2015-12-06 12.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: