Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Nytt reklamkoncept från Myresjöhus

Hustillverkaren Myresjöhus nya kommunikationskoncept bygger på budskapet ”30 sekunder till hemma”. Bakom konceptet står reklambyrån Mecka.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 11 September 2013, 06:11
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:35

Ämnen i artikeln:

OMDMecka

Mecka fick uppdraget av hustillverkaren Myresjöhus att ta fram en ny varumärkesplattform och kommunikationskoncept förra hösten.

Nu är det premiär för det nya konceptet. Till grund för konceptet ligger tre kärnvärden; pålitlig, delaktig och nytänkande.

– Att köpa hus är ju en av livet största affärer. Kunderna ska känna att Myresjöhus är en pålitlig producent av bostäder som tar hand om kunden hela vägen. Dessutom bygger man huset tillsammans med kunden och Myresjöhus tar ett totalansvar för hela bygget, säger Mats Alfredsson, projektledare på Mecka.

Myresjöhus positionering beskriver Mats Alfredsson som ”tryggt köp med personlig känsla”.

– Det märks tydligt i marknadsföringen och slår in i kärnvärdena också. Myresjöhus har mycket hus att välja på, men det har andra tillverkare också, då blir de mjuka värdena avgörande.

Myresjöhus nya reklamkoncept ska särskilja bolaget från konkurrenterna. I branschen handlar mycket av kommunikationen kring ”drömhuset”, berättar Mats Alfredsson.

– Vi vänder på det och kommunicerar istället utifrån kundens perspektiv. Bland det skönaste som finns är ju att komma hem från jobbet på kvällen, så i annonserna ser det bland annat ut som om det är skymning.

Ett av de viktigaste delarna av kommunikationen är Myresjöhus katalog, som Mecka har tagit fram tillsammans med Industriromantik, som står för 3d-bilderna.

Katalogen är 192 sidor tjock.

– Den är skitmäktig faktiskt och 3d-bilderna är bland det snyggaste jag sett.

Myresjöhus kampanj går dessutom i inredningsmagasin och på nätet. Hustillverkaren har också fått en helt ny sajt, som tagits fram av Ninetech.

– Allt vi gör i marknadsföringsväg har syftet att driva trafik till webben, som är den viktigaste säljkanalen.

Myresjöhus mediebyrå är OMD.

Ämnen i artikeln:

OMDMecka

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.