Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Nytt reklamkoncept från McDonalds

Publicerad: 13 september 2010, 04:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

McDonalds lanserar reklamkonceptet ”Sveriges öppnaste restaurang”.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMcDonalds

– Det vi gjorde tidigare spretade rätt mycket. Det var för mycket kampanjfokus och vi har inte pratat tillräckligt mycket om våra egna styrkor. Vi ska bli bättre på att prata om våra fördelar och bli mer emotionella, säger Mats Wester, marknadsdirektör på McDonalds.

”Sveriges öppnaste restaurang” är inte en ny position, berättar Mats Wester, utan ett förtydligande av den position som hamburgerkedjan redan har.

Budskapet är dubbelt; dels handlar det om att restaurangerna är tillgängliga över hela landet och öppna i princip dygnet runt, och dels handlar det om att McDonalds ska vara transparenta – bland annat med innehållet i maten.

– Vi gjorde en massa research under våren för att förstå gästerna och vad de vill ha. De vill förstå mer om råvarorna och var maten kommer ifrån.

DDB Stockholm står bakom det nya reklamkonceptet. I veckan går en ny reklamfilm upp där McDonalds egen personal agerar.

Läs mer om McDonalds nya koncept och konkurrenternas motdrag, i DM Plus.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmMcDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev