Nytt reklamkoncept för Comeon

2016-05-11 07:15  

Med hjälp av ett nytt talkshowformat, framtaget av Garbergs, ska Paow, Skill Twins och virala katter marknadsföra spelbolaget Comeon.

I stället för att spela in vanliga reklamfilmer har spelbolaget Comeon valt att göra en egen pratshow. Programmet heter ”Bli en vinnare online” och handlar om olika knep för att lyckas på Internet, och om trender som hashtag, planking, muk bang och reactions.

Programmet gästas av bland annat dokusåpa- och bloggkändisen Paow och bolltrollarna Skill Twins, som får dela med sig av tips och trix för att lyckas online.

– Tv-reklamen i vår bransch blir lätt väldigt generisk, nu har vi har valt att gå åt ett eget håll för att sticka ut och bjuda tittarna på något annat än det vanliga. För oss som är ett webbaserat spelbolag är det dessutom högst relevant att berätta om hur man kan bli en vinnare online, säger Jonas Daag, Sverigechef för Comeon.

Avsnitt ur talkshowen kommer att sändas som reklam för ComeOn under våren och sommaren, med tv-premiär denna vecka. Hela programmet med extramaterial kommer att finnas tillgängligt på Comeons Youtube-kanal.

Konceptet är framtaget av Garbergs.

– Vi tycker att ComeOn är modiga som vågar ta ett grepp om Internet i sin reklam. Nätet är väldigt stort och det blir allt svårare att navigera online. Då är det skönt att Comeon visar vägen, säger Petter Ödeen, kreativ chef på Garbergs.

Arbetsgrupp:

Comeon:

Jonas Daag, Sverigechef

Joakim Ståhl, Global Brand Manager

Garbergs:

Petter Ödeen, kreativ chef

Åsa Scherman, produktionsledare

Annika Witkowska, byråproducent

Joakim Landin, projketledare

William Löthman, digital AD

Sebastian Smedberg, AD

Per Forssberg, copywriter

Carola Edlund, originalare

 

Mediebyrå Howcom:

Andreas Malmfält

Bli en vinnare online:

Lukas Hammar, regissör

Göran Lagerberg, producent

Jallo Faber, fotograf

Johan Toorell, grafik

Anton Äng

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt