Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Nytt manér från Mio

Publicerad: 24 Augusti 2010, 07:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:41

Möbelkedjan Mio firar höstens katalogsläpp med ett nytt reklammanér.


Ämnen i artikeln:

Mio

Reklamfilmernas uttryck bygger på ett moodboard-liknande manér. Bakom filmerna står samma team som tog fram det förra manéret: Sven Dolling och Lotta Stjenholm Dolling. Mats Wolgers på The Producers har producerat. Jesper Brandt är regissör och fotograf.

– Vi lämnade det förra manéret eftersom det inte gav oss den flexibilitet vi önskar, vi försöker också hela tiden att kostnadseffektivisera produktionen, säger Richard Götbring, marknads- och försäljningschef på Mio.

Reklamfilmen går bland annat i TV4, TV4 Plus och TV4 Fakta. Dessutom kör Mios billboards i anslutning till TV4-formatet ”Dansfeber”.

I print har man dock behållit det gamla uttrycket, men integrerat det mer mot filmerna, berättar Richard Götbring.

I fokus för kampanjen, som drog igång i går, står höstens katalogsläpp. Digitala medier spelar en stor roll. Mio har nyligen släppt en applikation för Iphone, samt skapat en fansida på Facebook. Dessutom rullar banners där användarna kan bläddra i katalogen.

– Det sker på bannernivå, vilket är unikt för Sverige. Sökord är också väldigt viktigt för oss.

En annan stor investering för Mio är i butik. Där håller allt skyltmaterial på att bytas ut och ersättas med ny kommunikation.

– Det är väldigt omfattande. Det handlar om allt från produktnära kommunikation till inspiration. Vi vill så klart skapa köplust, men även driva inspiration och tydliggöra vårt erbjudande.

Mios mediebyrå är Starcom Malmö.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Mio

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev