Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nytt manér från Canal Digital

Publicerad: 7 Februari 2011, 07:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Canal Digital marknadsför sitt familjepaket med ett nytt reklammanér. Bakom kampanjen står Waters Widgren/TBWA.


Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Joddel-TV, kanalen Reaktor och konstprogram för allergiker ingår inte i Canal Digitals utbud. Däremot illustreras de i Canal Digital nya reklamfilmer som går upp 8 februari.

Kampanjen ska tydliggöra att kunderna får väldigt mycket tv hos Canal Digital.

– I Familjepaketet finns det något för alla. Jag saknar inte Joddel-TV men älskar brittiska bilprogram och gillade direkt idén om att kombinera olika stilar för att skapa galna tv-program och roliga reklamfilmer, säger Mats Almgren, vd på Canal Digital, i ett pressmeddelande.

De tre reklamfilmerna ska rulla i TV4. Senare i vår kompletteras de med ytterligare två filmer. Kampanjen ska även synas i print och online.

Arbetsgrupp

Waters Widgren/TBWA

Per Olholt - Projektledare

Niclas Norström - Planner

Annika Molnar - Produktionsledare

Marika Hedström - Produktionsledare

Kalle Widgren - Copy

Johannes Ivarsson - Copy

Enis Püpülek - AD

Stefan Gallon - Formgivare

Måns Ulvestam - Web plannerCamp David

Christoffer von Reis - Regissör

Anna Adamsson - Producent

Aril Wretblad - FotografMediacompany

Ian Wikström – Mediechef och projektledare

Projektledare – Johan Karlsson

Azig Mailyan – tv-planerare

Canal Digital

Mats Almgren – VD och Marknadsansvarig

Elin Wisbrant – Projektledare

Cecilia Larsson – Produktionsledare

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.