Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 15 November 2012, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:04
Rederiet Birka Cruises byter varumärkesplattform. Den nya payoffen lyder: ”När resan är målet”.
Enligt Birka Cruises marknads- och kommunikationschef Sandra Miller Kinge vill man tydliggöra bolagets position som ”det enda riktiga kryssningsrederiet” och därigenom särskilja sig på marknaden.
Bakom förändringen står reklambyrån Scholz & Friends, som Birka Cruises började jobba med först i somras.
Tillsammans har man sett över varumärkesplattformen och byter samtidigt logotyp, grafik och payoff. Dessutom har man tagit fram en ny sajt och ett nytt reklamkoncept.
Den första kampanjen går upp på tv idag. De tidigare budskapen ”Koppla av mellan himmel och jord” och ”Östersjöns enda kryssningsfartyg” har bytts ut mot ”När resan är målet”.
– Vi har en gemenskap bland våra gäster ombord som är svår att beskriva med ord. Det är kring det som vår kampanj tar sitt ursprung, säger Sandra Miller Kinge.
Kampanjen ska rulla i två veckor.
Marknads- och Kommunikationschef: Sandra Miller Kinge
Projektledare Scholz & Friends: Mia Kleist
Produktionsledare Scholz & Friends: Tina Andrén
Produktionsledare Birka Cruises: Mark Iglesias
Cd Scholz & Friends: Arvid Svanvik
Copy Scholz & Friends: Edwin Von Werder
Ad Scholz & Friends: Stefan Nüth
Ad Birka Cruises: Anna Morland, Kjell Andersson
Ecommerce Birka Cruises: Sanna Swenson
Produktionsbolag: It´s Showtime
Regissör: Mårten Lindsjö
Producent: Peter Sarhammar