Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Nytt manér från Birka Cruises

Publicerad: 15 November 2012, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:04

Rederiet Birka Cruises byter varumärkesplattform. Den nya payoffen lyder: ”När resan är målet”.


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsBirka Cruises

Enligt Birka Cruises marknads- och kommunikationschef Sandra Miller Kinge vill man tydliggöra bolagets position som ”det enda riktiga kryssningsrederiet” och därigenom särskilja sig på marknaden.

Bakom förändringen står reklambyrån Scholz & Friends, som Birka Cruises började jobba med först i somras.

Tillsammans har man sett över varumärkesplattformen och byter samtidigt logotyp, grafik och payoff. Dessutom har man tagit fram en ny sajt och ett nytt reklamkoncept.

Den första kampanjen går upp på tv idag. De tidigare budskapen ”Koppla av mellan himmel och jord” och ”Östersjöns enda kryssningsfartyg” har bytts ut mot ”När resan är målet”.

– Vi har en gemenskap bland våra gäster ombord som är svår att beskriva med ord. Det är kring det som vår kampanj tar sitt ursprung, säger Sandra Miller Kinge.

Kampanjen ska rulla i två veckor.

Arbetsgrupp

Marknads- och Kommunikationschef: Sandra Miller Kinge

Projektledare Scholz & Friends: Mia Kleist

Produktionsledare Scholz & Friends: Tina Andrén

Produktionsledare Birka Cruises: Mark Iglesias

Cd Scholz & Friends: Arvid Svanvik

Copy Scholz & Friends: Edwin Von Werder

Ad Scholz & Friends: Stefan Nüth

Ad Birka Cruises: Anna Morland, Kjell Andersson

Ecommerce Birka Cruises: Sanna Swenson

Produktionsbolag: It´s Showtime

Regissör: Mårten Lindsjö

Producent: Peter Sarhammar

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsBirka Cruises

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.