Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Nytt koncept ska stärka Falu Rödfärg

Publicerad: 25 juni 2015, 07:18
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56

Anrika Falu Rödfärg får ett nytt kommunikationskoncept, signerat Rippler och Lundberg & Co.


Det nya kommunikationskonceptet baseras på devisen ”Faluröda möten”. Enligt ett pressmeddelande går den nya kommunikationen ut på att ”skapa möten mellan människor - barn, unga, vuxna och äldre - med olika bakgrund och i olika livssituationer. Möten där man kan dela kunskap, tankar och idéer som i sin tur bidrar till att skriva Sveriges framtida historia”.

– Falu Rödfärg är berättelsen om Sverige genom 250 år. Vi ser det som vår uppgift att bevara och utveckla ett svenskt kulturarv, en stor del av arbetet handlar om att hålla historieberättandet vid liv och fylla framtiden med nya levande historier, säger Johan Molin, vd för Falu Rödfärg, i pressmeddelandet.

Det första Faluröda mötet är ”Dream Camp Tjejer”- ett sommarläger för tjejer 13-16 år som äger rum på en gård i Dalarna. Lägret gör Falu Rödfärg i samarbete med Rädda Barnen.

Bakom det nya konceptet står Rippler i samarbete med Lundberg & Co.

Arbetsgrupp

Rippler

Lina Ekros, kundansvarig/copy

Axel Wennhall planner/copy

Niclas Bergevik, mediespecialist

 

Lundberg & Co

Mathias Öhlander, ad

Marielle Nordahl, sociala medier

Tomas Andersson, projektledare

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev