Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nytt koncept från Pressbyrån

Publicerad: 18 Oktober 2013, 05:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

UPPDATERAD. Pressbyrån släpper ett nytt kommunikationskoncept – ”Vad behöver du idag?”.


Ämnen i artikeln:

PressbyrånÅkestam Holst

Det är reklambyrån Åkestam Holst som står bakom den nya kommunikationen. Byrån skriver på den egna sajten att man ”tagit fasta på hur Pressbyrån kan göra livet lite lättare för dig och hur det kan gå om du missat den ibland oerhört betydelsefulla detaljen att besöka Pressbyrån”. 

– Pressbyrån fyller nästan en samhällsfunktion och är väldigt viktig i människors liv. Vi vill visa att det kan vara avgörande att ha köpt den där kaffen eller bananen, säger Sara Clewemar, projektledare på Åkestam Holst, till Dagens Media.

I en av reklamfilmerna får vi exempelvis se en man ge en liten flicka en Trance Dance-lp i present, och sedan berättar Pressbyrån att det går att köpa presentkort hos kedjan.

Det varumärkesbyggande konceptet ska rulla på tv, bio, i print, samt i butik. Filmerna började rulla redan i somras, men nu går även printkampanjen upp.

– Vi behövde ett koncept som knyter ihop all kommunikation och som ligger nära till hands för Pressbyråns köpmän att använda i sina butiker. Vi kan fortfarande göra upptåg och kampanjer som kan ta sig olika uttryck.

Arbetsgrupp

Pressbyrån

Annamaria Carnemark

Lennart Schultz

 

Åkestam Holst

Sara Clewemar, projektledare

Patrik Karlsson, planner

Filip Laurent, copywriter

Johan Landin, AD

Bella Lagerquist, produktionsledare

Sara Bellafesta, formgivare

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PressbyrånÅkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.