Kampanjer
Nytt från Com Hem: Judit blir pirat
Publicerad: 1 februari 2012, 09:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34
En dramatisk piratscen är fokus i den senaste reklamfilmen från Com Hem. Budskapet är ”Livet är mer än tv”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
I filmen får vi se Judit i full piratmundering i färd med att slå ner den ena soldaten efter den andra.
Men så får hon lov att att pausa den spännande fighten för att ta hand om en Judit i mindre modell som kräver ett blöjbyte.
– Vi vill illustrera några av de främsta fördelarna med digital-tv, nämligen möjligheten att pausa, spola och spela in. Judit är mitt inne i en spännande filmscen, men så plötsligt avbryts hon av verkligheten som kallar på hennes fulla uppmärksamhet, en situation vi tror att många känner igen. Att livet är mer än tv och att det därför är praktiskt att kunna titta när man vill, det är vårt budskap med kampanjen, säger Annika Wink, marknadschef på Com Hem, i ett pressmeddelande.
Kampanjen drar igång på nätet idag och nästa vecka går filmen upp på tv. Dessutom blir det print och utomhus. Senare följer ytterligare två reklamfilmer.
I vanlig ordning är det King som står bakom kampanjen.
Arbetsgrupp
AD - Lotta Ågerup
Copy - Hedvig Hagwall-Bruckner
Web Director - Philip Åstmar
Projektledare - Lina Söderqvist
Produktionsledare - Åsa Slättegård
Produktionsbolag – Traktor
Regissör – Mats Lindberg och Erik Nilsson
Producent – Anders Gernandt
Post produktion – STOPP
Mediebyrå - OMD