Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Nytt format fyrdubblade trafiken

God El fick som första annonsör testa TV4 Plays nya pausformat. Det fick trafiken på God Els sajt att skjuta i höjden, berättar marknadschefen Johan Carrick.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Oktober 2012, 04:53
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:08

Ämnen i artikeln:

TV4 PlayGod ElTV4-gruppen

Dagens Media har tidigare berättat om TV4 Plays nya annonsformat. Ett av dem är så kallad pausreklam, som visas under den tid som användaren pausar ett program.

God El fick vara testpiloter under utvecklingen av pausreklamen. Under den tio dagar långa kampanjperioden mer än fyrdubblades trafiken på God Els sajt, från cirka 10 000 unika webbläsare per månad till 40 000 unika webbläsare.

Dessutom ökade försäljningen, berättar Johan Carrick. Normalt sett får God El in ungefär 200 nya kunder per månad. Under kampanjperioden fördubblades antalet nya kunder via sajten.

– Vi är extremt nöjda. Det här var ett väldigt spännande format och det kul att vara först ut, säger Johan Carrick.

Han vill dock inte avslöja hur mycket God El betalade för annonseringen. Cpm-priset ligger på 165 kronor, enligt prislistan.

– Det var prisvärt. Vi har fått ihop vår affär väldigt fint och TV4 gör också pengar.

Ska ni fortsätta med formatet?

– Vi för diskussioner med TV4 om vi kan hitta nya samarbeten. Vi är intresserade av att fortsätta med annonsformatet.

Ämnen i artikeln:

TV4 PlayGod ElTV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.