Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nystartad fotbollsliga för barn väljer SWE

Publicerad: 11 Mars 2016, 06:00
Uppdaterad: 11 Mars 2016, 07:49

Bild 1/2  Alla inblandade bakom kompisligan, Foto: Per Lindgren.

Ligan står utan sponsorer men jobbar med att knyta till sig varumärken. "Barn- och ungdomsfotboll, i Sverige har blivit till en helt ny digital rättighet" säger Joel Pallvik, senior rådgivare på Pack Train.


Kompisligan blir det nya namnet på barn- och ungdomsfotbollsmatcher i Sverige när distriktsförbunden går samman i en gränsöverskridande satsning. Barn och ungdomar, mellan 6 och 19 år, som spelar fotboll kommer att spela i Kompisligan från och med säsongsstarten 2016. Initiativet stöttas av Svenska Fotbollförbundet.

SWE reklambyrå har fått uppdraget med Kompisligan. Dessutom samarbetar Kompisligan med Pack Train för PR och sponsorskap, samt Snowfall och Century som har ansvar för Kompisligans digitala plattform.

– Barn- och ungdomsfotboll, i Sverige har blivit till en helt ny digital rättighet. Vilket är jättespännade. Just nu är 22 av 24 förbund anslutna men ambitionen är att Stockholm och Västerbotten är ombord vid seriestarten i april. Diskussionerna pågår för fullt. Det pågår flertalet diskussioner med potentiella sponsorer och ambassadörer. Men inga avtal är på plats än och vi kan inte säga något om detta än, säger Joel Pallvik, senior rådgivare på Pack Train.

Ligan står alltså fortarande utan sponsorer men jobbar för närvarande med att knyta till sig varumärken och företag.

– Vi vet att många företag varit intresserade av att vara med och bidra till barn- och ungdomsfotboll, men att rätt plattform tidigare saknats. Med Kompisligan har de chans att nå ut till alla 100 000-tals aktiva och deras miljoner anhöriga, säger Lena Whitman, sponsrings- och marknadschef på Kompisligan, i ett pressmeddelande.

Initiativtagare till ligan är Tomas Sunesson och Lena Whitman som gemansamt har flera års erfarenhet av både fotboll och kommunikation.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.