Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nyketerhetsrörelsen kampanjar mot alkoholindustrins "smutsiga metoder"

Publicerad: 24 Juni 2014, 06:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:34

IOGT-NTO släpper den animerade filmen "Tack för att ni dricker". Satsningen är en del av kampanjen alkoholstör.se.


Ämnen i artikeln:

IOGT-NTO

"Tack för att ni dricker" riktar sig inte bara till vanliga svenskar utan kommer också att skickas till de stora alkoholproducenterna och branschorganisationerna i Sverige.

– Svenska folket har i undersökning efter undersökning visat att man är trött på alkoholreklamen och det är lätt att förstå när vi ser reklam för nästan tre miljoner kronor per dag. Med den här filmen vill vi belysa att den reklamflod som dränker oss här i Sverige bara är en del av en större problematik där alkoholindustrin använder alla knep de kan för att öka sina vinster och få fler att dricka mer, säger Anna Carlstedt, ordförande för IOGT-NTO, i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står Reform Act och Reform Studios. Text och musik har tagits fram av Daniel Norberg och Emil Norberg.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

IOGT-NTO

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.