Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nygammal kampanj väcker minnen

Publicerad: 15 Augusti 2013, 08:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

På begäran av sina fans rullar rakhyvelsjätten Gillette åter ut tv-kampanjen ”The Best A Man Can Get” från 1989.


För ett par veckor sedan lade Gillette upp den 24 år gamla reklamfilmen ”The Best A Man Can Get” på sin Facebooksida.

Efter ett stort gensvar från fansen kommer filmen nu åter att synas i tv. Samtidigt startar man en kampanj i samarbete med hjärnforskaren Katarina Gospic där mäns minne står i fokus.

– Vi har märkt att det är många som minns och har en relation till Gillettes klassiska reklamfilm, inte minst från reaktionerna på Facebook, och det är därför vi väljer att visa den igen på tv. Hur minnet fungerar är mer komplext än vad vi kanske förstår, och därför är vi glada att den erkända forskaren Katarina Gospic kan hjälpa oss att ge klarhet kring varför vi kommer ihåg det vi gör, säger Peter Wallentin, pr-ansvarig på Gillette i ett pressmeddelande.

"The Best A Man Can Get” är en del i den integrerade kampanjen ManMory.se som reklambyrån Saatchi & Saatchi Stockholm utvecklat för Gillette. Förutom filmen kommer man att arrangera två Instagramtävlingar under temat mäns minne. Filmen har premiär idag (15/8) på TV4, SBS, Discovery, Comedy Central.

Kund: Procter & Gamble Nordic

Huvudbyrå: Saatchi & Saatchi Stockholm

Pr-byrå: MSL Nordic

Digital produktion: State Interactive

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.