Nya kampanjen låter dig swipa höger på en Ford Mustang

2017-01-11 09:22  
Foto: Skärmdump från reklamfilmen.

Fords samarbete med Tinder har genererat mer än 1,5 miljoner interaktioner på dejtingappen. Se reklamfilmen här.

Senast i raden av dejtingappen Tinders nylanseringar var den om att farmor numera kan hjälpa till med dejtandet när appen blev en del av Apple TV.

Nu är nästa kampanj här.

Den här gången sätter Ford, tillsammans med Tinder, kärlekshjulen i rullning, det skriver Campaign. Affärskonceptet går ut på att appens användare i sin lista av matchningar kan stöta ihop med en bild på en Ford Mustang och när profilen öppnas möts man av texten:

"Det är datumet du har väntat på – Ford Mustang vill ta dig på en blind date som ingen annan". 

I filmen för kampanjen ser man tio användare av dejtingappen som swipat höger på bilden på bilen. De människorna fick gå på en blind date – i en Ford Mustang.

"Mustang har för alltid förändrats det sätt som folk tycker om amerikanska sportbilar. Tinder har förändrat sättet som människor möts på, så det var meningsfullt för oss att arbeta tillsammans och främja nya kontakter", säger Derek Callow, vice vd på Ford Internationell, till sajten Campaign.

Kampanjen har skapats och planerats till förmån för Ford av Gaucho Productions och Wpp.

Se filmen nedan.

Simon Nilsson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt