Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Nya kampanjen låter dig swipa höger på en Ford Mustang

Publicerad: 11 Januari 2017, 08:22
Uppdaterad: 11 Januari 2017, 08:35

Fords samarbete med Tinder har genererat mer än 1,5 miljoner interaktioner på dejtingappen. Se reklamfilmen här.


Ämnen i artikeln:

TinderFord

Senast i raden av dejtingappen Tinders nylanseringar var den om att farmor numera kan hjälpa till med dejtandet när appen blev en del av Apple TV.

Nu är nästa kampanj här.

Den här gången sätter Ford, tillsammans med Tinder, kärlekshjulen i rullning, det skriver Campaign. Affärskonceptet går ut på att appens användare i sin lista av matchningar kan stöta ihop med en bild på en Ford Mustang och när profilen öppnas möts man av texten:

"Det är datumet du har väntat på – Ford Mustang vill ta dig på en blind date som ingen annan". 

I filmen för kampanjen ser man tio användare av dejtingappen som swipat höger på bilden på bilen. De människorna fick gå på en blind date – i en Ford Mustang.

"Mustang har för alltid förändrats det sätt som folk tycker om amerikanska sportbilar. Tinder har förändrat sättet som människor möts på, så det var meningsfullt för oss att arbeta tillsammans och främja nya kontakter", säger Derek Callow, vice vd på Ford Internationell, till sajten Campaign.

Kampanjen har skapats och planerats till förmån för Ford av Gaucho Productions och Wpp.

Se filmen nedan.

 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TinderFord

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.