Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ny slogan och tv-reklam ska lyfta Skånska Byggvaror

Publicerad: 16 April 2010, 07:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Skånska Byggvaror uppdaterar sin profil med en ny logotype och satsar på tv-reklam.


Tv-reklamen sänds i TV4 med start måndag och är ett komplement till övrig annonsering och ska öka kännedomen kring Skånska Byggvaror, säger Tina Dalemo, marknadschef på Skånska Byggvaror.

– Vi vill nå ut till grupper som vi inte når med vår vanliga annonsering. Vår målgrupp är runt 25-60 år men vi riktar in oss ännu mer specifikt på åldersgruppen 35+ eftersom det oftast är då man äger en villa, säger hon till Dagensmedia.se

Skånska byggvaror annonserar till stor del i Vi Villa, tidningen för villaägare. Även trädgårdstidningar och andra villatidningar är aktuella för kampanjen som löper under kommande sex veckorna.

– Vi lägger även krut på sökordsmarknadsföring, där vi varit aktiva sedan 2006, säger Tina Dalemo.

Den nya logotypen innehåller adressen till Skånska Byggvarors sajt. Företaget omsätter 350 miljoner kronor per år och e-handeln blir allt viktigare för företaget, menar Tina Dalemo.

– Över 50 procent av vår försäljning sker via e-handel och siffran ökar varje dag. Vi vill markera att Skånska Byggvaror är ett modernt företag och gjort en ansiktslyftning på vår profil. För ett par år sedan hade vi målsättningen att 85 % av vår försäljning skulle ske via vår sajt, men nu ser vi inga begränsningar.

Skånska byggvaror har nyligen skapat en slogan till företaget, berättar Tina Dalemo.

– ”Nöjda hemmafixare över hela Sverige”.

Filmen har regisserats av Linda Callenholt på Palladium.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.