Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Ny sajt ska lyfta Göteborg

Reklambyrån Stendahls ligger bakom Göteborgs nya sajt, goteborg.com.

Markus Jacobsson


Publicerad: 23 Januari 2015, 08:21
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:15

Ämnen i artikeln:

GöteborgStendahls

Enligt Göteborg stad slog Sveriges andra stad turistrekord i somras. Nu lanserar staden en ny sajt som ska göra det lättare för turister att navigera genom stadens olika upplevelser och aktiviteter. Projektet är ett samarbete mellan Göteborg & co och reklambyrån Stendahls.

– Vi har fokuserat på att samla den gigantiska mängd innehåll som fanns på den gamla sajten och göra den tillgänglig, lättnavigerad och inspirerande, säger Fredrik Adlemo, projektledare på Stendahls, i ett pressmeddelande:

Han fortsätter:

– Nästa steg är exempelvis att göra sajten ännu mer individanpassad, att jobba med platsstyrning och att låta göteborgare och turister vara med och skapa innehållet genom sociala flöden. Vi ser även spännande möjligheter till nya, innovativa tjänster och att koppla ihop den digitala upplevelsen med den fysiska på olika sätt.

Den nya sajten har redan nomierats till årets digitala pris i tävlingen Global Travel Awards.

Ämnen i artikeln:

GöteborgStendahls

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.