Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ny kampanj ska få husköpare att lyssna

Publicerad: 16 Maj 2013, 05:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:46

Welcoms och HSB Göteborgs nya kampanj får bostadsjägare att lyssna.


Ämnen i artikeln:

Welcom

Kampanjen "Se det med egna öron" startar idag och kommer att gå i flera kanaler, däribland print, utomhus och på Spotify.

Inför HSB Göteborgs visningsdag som äger rum på söndag uppmanas potentiella bostadsköpare att ta med sig ett par lurar för att lyssna till sitt framtida drömboende – bostäderna i fråga är nämligen inte byggda ännu.

– Genom att använda ljudinspelningar skapar man en mer personlig visning där lyssnaren själv skapar sina bilder av det nya boendet. Vi ser det som en personlig visning dygnet runt på mottagarens villkor, förklarar Ulrika Brinkenberg, projektledare på Welcom i ett pressmeddelande.

Welcom har skapat inspelningar ör fyra kommande bostadsområden. Ljudfilerna lanseras som en ny tjänst, HSB Play. Under markvisningen kan man lyssna på dem i sin smartphone samtidigt som man befinner sig i det framtida bostadsområdet. Men man kan också lyssna på dem dygnet runt, året runt på hsbplay.se.

Welcoms arbetsgrupp:

CD: Jonas Sjövall

Copy: Niclas Hallgren

Projektledare: Ulrika Brinkenberg

Produktionsledare: Anna Rosenqvist

Originalare: Marie Backhall

Webb: Erik Andersson, Björn Wikström

Foto: Lennart Sjöberg

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.