Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Ny kampanj – bli Instagramfotograf i Australien

Det är det Proctor & Gamble-ägda hårvårdsvarumärket Aussie som låter kunderna tävla om att bli Instagramfotograf i Australien. Bakom kampanjen står Jung Relations.

Dante Thomsen


Publicerad: 11 December 2013, 12:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:54

Ämnen i artikeln:

InstagramProcter GambleJung Relations

Det enda kravet för att vara med i tävlingen är att deltagarna är över 18 år och antingen bor i Australien eller är villiga att åka ditt för jobbets skull.

I rollen som Instagram-manager ingår bland annat att driva Aussies Instagram-konto samt att porträttera vardagen i Australien.

– Många företag i dag drömmer om att kunna involvera människor i sina kampanjer. Här tar vi steget fullt ut och ger våra fans chansen att söka drömjobbet som vår nästa Instagram-manager i Australien, och därigenom själva vara med och bidra till bilden av vårt varumärke. Vi ber fansen att bygga varumärket tillsammans med oss och det är fantastiskt att se att de tar uppgiften på största allvar, säger Aussies pr-chef Ania Bielecka i ett pressmeddelande.

För att delta i tävlingen om att få sköta @aussiehairofficial ska användarna skicka in bilder som representerar en själv samt bilder som ska fånga känslan av Australien.

Sista ansökningsdag är den 15 december. Just nu sköts Aussies Instagram-konto av bloggerskan Hanna "Hannalicious" Friberg.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.