Gå direkt till textinnehållet

Ny Instagram-kampanj från Lidl

I dag startar matvarukedjan Lidl sin nya Instagram-kampanj. Syftet är att visa upp matkedjans personal.

Lidl kallar sin nya kampanj för en ”butiksstafett” där butikspersonalen ska dokumentera och posta bilder på medarbetare, varor och sin vardag på arbetet. Bilderna samlas under #vipålidl.

Kampanjen kommer hålla på året ut och fokusera på två butiker i taget. Även logistikavdelningen kommer att hinna synas i Instagramflödet.

Karin Berg är ansvarig för sociala och digitala medier på Lidls kommunikationsavdelning.

– Vi vill visa hur våra butiksanställda har det och låta dem visa upp sitt arbete och sin arbetsplats, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Vi vill att det ska bidra till en positiv bild av företaget. Att låta personalen visa upp sig tror vi både är kul och användbart.

Hur ska personalen ha tid att jobba om de ska ägna sig åt att Instagramma?

– Ha, ha. Ja, det ska de förstås göra i mån av tid. Butiksarbetet kommer i första hand, säger Karin Berg.

Publicerad 2015-02-09 08.33Uppdaterad 2015-12-06 12.14

Dela artikeln: