Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ny hundmat för storstadsmänniskor

Publicerad: 19 Maj 2015, 11:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Wonderboo lanseras som ett livsstilskoncept för medvetna hundägare.


Den nya hundmaten Wonderboo riktar sig mot den nya generationens hundägare, som enligt Carolina Grahn på Wonderboo består av medvetna storstadsmänniskor.

– Tidigare har det varit stora familjer som skaffat en schäfer och bott ute i förorten. Nu är många hundägare singelpersoner med hög inkomst som bor i storstaden eller par som inte har barn. Det har skett en förändring hos hundägarna och deras köpbeteenden, säger Carolina Gahn, pr- och marknadsansvarig på Wonderboo, till Dagens Media och fortsätter:

– Den nya generationens hundägare har ett socialt liv. Hunden är inte längre bara ett husdjur utan den följer med överallt. Därför vill hundägare ha en produkt som hänger ihop med deras livsstil.

Hundmaten ska innehålla bara naturliga ingredienser och finnas att beställa på Wonderboos egna sajt. Där kan besökarna välja att prenumerera på maten. Än så länge riktar sig Wonderboo främst till de som äger hundar som väger under tio kilo.

– Jag tror att det här kommer leda till att folk blir mycket mer ifrågasättande när de tar reda på innehållet i hundmaten, säger Carolina Gahn.

Kampanjen är fotad i Los Angeles av fotografen Kristian Schmidt. Modellen är stylad av Jonas Hallberg.

– Kampanjen kommer att synas i prioriterad media, men det kommer främst att vara pr-aktiviteter och ”word of mouth”. I början ska Wonderboo lanseras i Sverige och till hösten planerar vi att finnas i både Los Angeles och New York, säger Carolina Gahn.

I samband med det nya uppdraget för Wonderboo lämnar Carolina Gahn rollen som global pr-chef för WeSC.

– Jag har frilansat för Wesc som global pr-manager genom mitt egna företag Gahn Fishing. Jag kommer konsulta under det bolaget också för Wonderboo. Det kändes bra att lämna Wesc, det var dags att anta nya utmaningar och gå vidare, säger hon.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.