Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Ny giv från CDON och Tillsammans Sthlm

Publicerad: 21 april 2016, 11:37
Uppdaterad: 21 april 2016, 11:37

Tillsammans Sthlm rullar ut byråns första kampanj för CDON.

Ämnen i artikeln:

CDON

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Nyligen vann Tillsammans Sthlm uppdraget för CDON. Byråns första projekt för kunden blir att marknadsföra initiativet Green Friday – CDON:s egen motsvarighet till shoppingdagen Black Friday.

Kampanjen har temat ”Miljoner prylar till sjukt låga priser”.

Navet i kampanjen är en reklamfilm, i olika versioner för både tv och digitala kanaler, som har inspirerats av tidiga verk av Chevy Chase och Ken Shapiro.

I filmen sjunger en man ut CDON:s budskap, medan en annan man trummar på hans huvud.

 – Vi ville på ett tydligt och snabbt sätt få ut vårt budskap om Green Friday och samtidigt förmedla att vi har ett otroligt stort utbud av attraktiva produkter på sajten. När Tillsammans Sthlm presenterade idén om de två sjungande männen gillade vi idén för att vi tror att den verkligen kommer att ta för sig, säger Magnus Fredin, vd på CDON.com.

Reklamfilmen är producerad av Von Film.

Arbetsgrupp

CDON

Magnus Fredin, VD

Philip Mossinger , Marknadschef

David Olhed, CCO

Tillsammans Sthlm

Fredrik Svensson, Kundansvarig

Kjell Doktorow, AD

Roland Nylin, AD

Leo Dahlin, Copy

Leo Holte, Operativ projektledare

Daniel Bengtson, Kompositör

Von Film

Peter Kydd, Producent

Christofter von Reis, Regissör

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev