Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Ny film från Lidl

Lidls smalare sortiment gör att priserna blir lägre, är budskapet i Lidls senaste reklamfilm.

Martin Schori


Publicerad: 13 September 2010, 13:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:39

Ämnen i artikeln:

LidlGrey

Lidl fortsätter därmed att spinna vidare på konceptet som sattes i våras, där matvarukedjan försöker att berätta hur de kan ha så låga priser utan att tumma på kvaliteten.

I denna film förklarar Lidls reklamfigur att man hade kunnat erbjuda alla ketchupsorter i hela världen, men att man istället valt de som kunderna vill köpa.

– Vill vi att konsumenten ska förstå att i vårt sortiment finns såväl välkända varumärken som våra egna varumärken, säger Lidls reklamchef Caroline Persson i ett pressmeddelande.

Filmen, framtagen i samarbetet med Grey, går denna vecka i de stora tv-kanalerna.

Regissörer: Måns Herngren och Hannes Holm

Reklambyrå: Grey

Mediebyrå: Scream

PR Byrå: JMW kommunikation

Ämnen i artikeln:

LidlGrey

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.