Ny film från Lidl

Lidls smalare sortiment gör att priserna blir lägre, är budskapet i Lidls senaste reklamfilm.

Lidl fortsätter därmed att spinna vidare på konceptet som sattes i våras, där matvarukedjan försöker att berätta hur de kan ha så låga priser utan att tumma på kvaliteten.

I denna film förklarar Lidls reklamfigur att man hade kunnat erbjuda alla ketchupsorter i hela världen, men att man istället valt de som kunderna vill köpa.

– Vill vi att konsumenten ska förstå att i vårt sortiment finns såväl välkända varumärken som våra egna varumärken, säger Lidls reklamchef Caroline Persson i ett pressmeddelande.

Filmen, framtagen i samarbetet med Grey, går denna vecka i de stora tv-kanalerna.

Regissörer: Måns Herngren och Hannes Holm

Reklambyrå: Grey

Mediebyrå: Scream

PR Byrå: JMW kommunikation

Martin Schori

Publicerad 2010-09-13 13.25Uppdaterad 2015-12-06 15.39

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: